GALDERAK
1. CRITICA A LAS HERRAMIENTAS (1. KAP) Zer zentzu ematen dio Illich-ek “erreminta” kontzeptuari? Zein da “erreminten” helburua? Egungo eskola barruko “erreminta” bat seinalatuko zenuke? Zein da bere helburua? Dispositibo bat da erraminta, helburu bat lortzeko, adibidez ordenagailua. Egungo eskola barruan ere badaude, adibidez arkatzak. Produkzio eredu industrialean kontsumitzen dugun “merkantzia” (bai ondasun bezala ulertuta, bai zerbitzu abstraktu bezala) gure kabuz burutu desakegun zeozer ordezkatzeko tendentzia dauka. Honela, kontsumitutako “merkantzia” hori nahi gabe ostopo bat bihurtzen da gure hasierako beharra asebetzeko. Hau irudikatzen, Illich-ek bi “balore” motaz hitz egiten digu (“...-balorea” Vs “...-balorea”). Sakondu bi kontzeptu hauen inguruan eta saia zaitez hezkuntzari loturiko adibide bat jartzen. Erabilaren balorea(idazten jakitea) eta aldaketaren balorea (ordenagailuarekin idatzi) . / Ibiltzea eta autobusa / ikast...
Comentarios
Publicar un comentario